Page 14 - idealist katalog yüksek
P. 14
DOĞRU HEDEF
BELİRLEMEK
Yurtdışı eğitim için belirlenecek hedefler, öğrencinin kişisel, akademik
ve profesyonel hedefleriyle, ekonomik durumuyla, sosyal ve kültürel
ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır.
Başarı, en basit tanımıyla, hedefe ulaşmaktır. lara sahip olmadığı halde maddi imkanlarının
Yurtdışında eğitime gitmeden önce gerçekçi, ötesinde bir okulda eğitim almak istemek, ya
açık ve ölçülebilir hedefler belirlemek gerekir. da sırf arkadaşları gitti diye, sosyal ve kültürel
ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzak bir şehir-
Hedefler gerçekçi değilse, onlara ulaşılamaz. de eğitim almayı düşünmek, veya yabancı dil
Hedefler açık değilse, onlara ulaşılıp ulaşıla- seviyesi başlangıç düzeyinde olmasına rağmen
madığı bilinemez. Hedefler ölçülebilir değilse, yurtdışında alacağı birkaç aylık eğitimle ileri
onlara ne oranda ulaşılabildiği değerlendirile- seviyeye geleceğini zannetmek öğrenci için
mez. Hedefler sahiplenilip, içselleştirilmediği
takdirde, öğrenci onlara ulaşmakta zorlanabi- mutsuzlukla sonuçlanması kaçınılmaz hatalar-
lir, ulaşamayabilir, ulaşabilse dahi, “başarılı” dır.
hissetmeyebilir. Bu nedenle, öğrencinin moti-
ve olacağı, kendini adayacağı, gereken çaba- Bu nedenle, yurtdışı eğitim için belirlenecek
yı göstereceği, elindeki tüm imkanları onlara hedefler kişiye özel olmalıdır. Başta öğrencinin
ulaşmak için seferber edeceği hedeflerin belir- kendisi olmak üzere, hedef belirleme süreci-
lenmesi önemlidir. ne, ailesi ve yurtdışı eğitim danışmanı mutla-
ka dahil olmalı, hedefler üzerinde fikir birliği
Yurtdışı eğitim için belirlenecek hedefler, öğ- sağlanmalıdır, ancak, öğrencinin hedeflerine
rencinin kişisel, akademik ve profesyonel he- ulaşabilmesi, doğrudan o hedefleri sahiplenip,
defleriyle, ekonomik durumuyla, sosyal ve içselleştirmesine bağlı olduğundan, son söz
kültürel ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır. Büyük mutlaka öğrenciye bırakılmalıdır.
resimde yeri olmayan hedefler, kendi içlerinde
ne kadar gerçekçi, açık ve ölçülebilir olursa ol-
sunlar, onlara ulaşılıp ulaşılamamasının önemi İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, gerçekçi,
yoksa bir anlam ifade etmez, orta ve uzun va- açık ve ölçülebilir hedeflerin belirlenme aşa-
dede kişiyi mutlu etmez, vakit ve para kaybının masında ve bu hedeflere ulaşma sürecinde da-
ötesine geçemezler. Örneğin, yeterli kaynak- ima öğrencilerinin yanındadır.
14 I İDEALİST YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI İDEALİST YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI I 15